3 Mart 2015 Salı

Atıştırmalık Çubuklar

Çocukların küçücük mideleri olduğu için öğünlerde azıcık yerler. Sonra da sık sık yiyecek, abur cubur bir şeyler isterler. Derin’in bu tip krizlerinin önüne geçmek için evde, okul dönüşlerinde ve dışarıya çıktığımız zamanlarda çantamda  mutlaka meyva, meyva kurusu, kuruyemiş veya ev yapımı atıştırmalık bir şeyler taşırım.
Genelde bizim eve bisküvi ve pastahane işi yiyecekler pek alınmaz, alındığı zamanda Derin’den köşe bucak saklanır. Artık büyüdüğü için kandırmak ve saklamak o kadar kolay olmuyor tabii. Biz vermesek de gittiğimiz yerlerde görüyor, istiyor, veriyorlar. Bu konuda fazla katı olmamayı öğrendim çünkü çok fazla kafaya taktığın zaman işin içinden çıkamıyorsun. Müdahale ettiğim zaman sosyal hayatını, insan ilişkilerini bile etkilediğini gördüm. Artık yememesini istediğim yiyecek verdikleri zaman “Yiyebilirsin, ama iki tane.” diyerek izin veriyorum. Sürekli dışarıdaki yiyeceklerin sağlıksız, ev yapımı yiyeceklerin daha sağlıklı olduğunu empoze etmeye çalışıyorum. Böylelikle kendimce zararlı gıdalardan biraz da olsa korumaya çalışıyorum. Çocuk bir yemeğe alışkın değilse bir süre sonra onu istememeye başlıyor, versen de yemiyor. Çocuk beslenmesi ile ilgili her yazımda bunu yazıyorum ama çocuk kola içmese ne olur, neden küçücük çocuklara kola verirler kesinlikle anlamıyorum. Neyse konuyu fazla dağıtmayayım bu kola ve cipsten başlı başına bir yazı çıkar zaten, bu konu da başka zamana artık…
Kısaca söylemem gerekirse yeme alışkanlıklarının küçük yaşta kazanıldığını böylece gelecekte çocuğumuzun sağlığı ve yaşam kalitesi üzerinde büyük etkisi olacağını düşünüyorum.
Çocukların zamansız açlıklarını gidermek için sağlıklı olan aperatifler kuşluk ve ikindi vakitleri için hazırlanabilir. Bu hafta ben de sizinle Derin için yaptığım atıştırmalıklardan birinin tarifini paylaşacağım.


Malzemeler

  • 2,5 su bardağı organik un
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu

Üzeri İçin

  • 1 çay bardağı kaşar peynir rendesi
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı

  • Bir kapta un, zeytinyağ, su, tuz, kabartma tozunu yoğuruyoruz.
  • Mutfak tezgahının üzerinde hamuru merdaneyle açıyoruz.
  • Fırın tepsisine açtığımız 
  • hamuru yerleştiriyoruz.
  • Üzerine bir fırçayla yumurta sarısını sürüyoruz ve kaşar peynir rendesini serpiyoruz.
  • Bir bıçak yardımıyla şerit şerit kesiyoruz. (Şeklini siz istediğiniz gibi çeşitlendirebilirsiniz. Kurabiye kalıplarıyla kesebilir ya da burgu burgu yapabilirsiniz.)
  • Tepsiye dizip üzerilerine susam serpiyoruz. (Susam yerine çörek otu, kekik, fesleğen, anason, pul biber de kullanabilirsiniz.)
  • Önceden 175C de ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Umarım bu güzel atıştırmalıkları, sizin afacanlar da beğenir.
    Afiyet olsun,
    Nüket
    www.biricikdunyam.com'da yayınlanan yazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis