17 Aralık 2015 Perşembe

Lorlu ve Dereotlu Kek

Bu hafta peynir yemeyen çocuklarımız için lor peynirli ve dereotlu bir kek tarifim var. Ben kızım Derin'e "dereotlu çörek" diyorum, çünkü "Peynir var." dersem tabii ki yemeyecek. Bir seferinde "kek" demiştim, "Bu kek değil, kek tatlı olur annee." dedi. :) Ben de artık "çörek" diyorum. Çöreğin ne olduğunu bilmiyor o yüzden ona bir kulp takamaz. Derin'e peynir yedirebilmek için her tarifi deniyorum. Kalsiyum ihtiyacı için, yoğurt ve süt de içiyor tabii ama peynir de önemli.
Çöreğimizi ben bu sefer orta boy bir kalıpta yaptım, bu nedenle dilimleri kalınca oldu, biraz daha büyük bir kalıp ile yaparsanız daha ince dilimlerde olur.
Sabah kahvaltılarında çok güzel oluyor, isterseniz bayatlamaması için çöreğinizin kalanını daha sonra yemek üzere buzluğa kaldırabilirsiniz. Biz mesela, yarın pazar kahvaltısı için dolaptaki çöreğimizi çıkartıp fırında ısıttıktan sonra bir güzel yiyeceğiz. :)

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 100 gr. tereyağı (eritilmiş)
  • 150 gr. lor peynir
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • Çörekotu 

Yapılışı:

Yumurtaları çırpın. Lor peynirini ufalayarak yumurtaya ilave edip çırpmaya devam edin.
Dereotunu incecik kıyın, tereyağı, elenmiş un, kabartma tozu ve tuzla beraber ilave ederek bir kaşık yardımıyla karıştırın.
Bildiğimiz kek hamurundan daha katı bir kıvamı olacak, endişelenmeyin.
Yağlanmış fırın kabınıza kek hamurunuzu yerleştirin.
Üzerine çörek otu serpin.
170 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirin.

Sevgiler,
Nüket

www.biricikdunyam.com'da yayınlanan yazım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis